Haber

Fahrettin Altay-Narlıdere Metrosunda test sürüşü heyecanı Soyer: “Kararlıyız, İzmir’i demir ağlarla öreceğiz”

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin hafif raylı sisteminin dördüncü etabı olan Fahrettin Altay-Narlıdere Metrosu’nun ilk yolcu test sürüşü, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in katılımıyla gerçekleştirildi. İzmirlilerin merakla beklediği ilk etabın ardından konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “Başından beri azimliydik. İzmir’i demir ağlarla öreceğiz. İrlandalılar çok daha iyisini hak ediyor. İzmir’e hayırlı olsun” dedi.

Kentteki tüm metro ve tramvay ağlarını öz kaynaklarıyla yapan ve Türkiye’de bunu yapabilen tek yerel yönetim olan İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin metrosunun ilk deneme seferi Fahrettin Altay Meydanı’ndan uzatıldı. Narlıdere Kaymakamlığına. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in ev sahipliğinde düzenlenen duruşma koşusuna CHP İzmir İl Başkanı Şenol Aslanoğlu, CHP ve Millet İttifakı milletvekilleri ve adayları, ilçe belediye başkanları, Millet İttifakı il başkanları, ilçe başkanları ve basın mensupları katıldı.
7.2 kilometre uzunluğundaki ve 7 istasyondan oluşan metro hattının önümüzdeki aylarda açılması planlanıyor.

Soyer: “Gerçekten zor bir süreçti”
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, “Çok heyecanlı bir gün. Buraya her zaman botlarla geldiğimizi hatırlıyorum, ilk geldiğimizde her zamanki ayakkabılarımızla. Baştan sona sınırı geçtik. Bu pandemi dönemi öyle bir dönemdi ki 1.100 kişinin çalıştığı bir çalışmada 900 kişi Kovid oldu. İşlerinden ayrılmadan işlerine devam etmelerini sağlamak, sağlıklarını korumak, emeklerinin karşılığı olarak maaşlarını ödemek bizim için çok zor bir süreçti. Bu süreçte Gülermak A.Ş. Büyükşehir Belediyemizle büyük dayanışma gösterdi. Onlara da teşekkür ediyorum.”

“Açılışı öne çekmeye çalışacağız”
Önder Soyer, durmadan çalıştıklarını ve asla orta yol vermediklerini belirterek, “Bizim için başından beri bu bir azim ve direniş meselesiydi. Her krizde, pandemide, sarsıntıda bu işin durmaması, devam etmesi gerektiğine inanıyoruz. Dolayısıyla bugün topladıklarımız bu kararlılığın ve direnişin meyvesidir. Bütün arkadaşlarımın büyük emekleri, inançları ve emekleri sonucunda bu noktaya geldiler. Her birine ayrı ayrı minnettarım. 253 milyon Euro öngörüsüyle başlayan bu süreç, tamamladığımız noktada 285 milyon Euro’yu bulduk. Türkiye’de kendi öz kaynakları ve bulduğu mali imkanlarla yapılan tek metrodur. U’su olmayan tek il İzmir’dir. İzmir’de metro sınırları İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin alın teri ile bileğin sağıyla yapılan metrolardır. Gurur duyuyoruz. Yaklaşık 14.5 kilometrelik tünel, 7 istasyon, 27 kilometrelik bir rota aslında karayoluyla gittiğinizde 47 kilometreye ulaşan bir rota. Hem Balçova’da hem de Kaymakamlıkta insanların araçlarını bırakıp metroya binmelerini sağlayacak 219 otopark var… 9 Eylül veya 29 Ekim’de açmayı planlıyoruz ama başarılı olursak deneyeceğiz ileri çekmek için. Daha erken bitirmeyi hedefliyoruz” dedi.

Bundan sonra İzmir’de U sembollü metroları göreceğiz.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın diğer illerde yaptırdığı metrolara da değinen Başkan Soyer, “İzmir’deki metrolar İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin alın teri ve bileğiyle yapıldı. Ardından İzmir’de U simgesi taşıyan metroları göreceğiz. Ben de bunun bilincindeyim. Bu İzmir’in son M.’si olsun. Bundan sonra U’lar İzmir’e gelsin istiyoruz. Birçok rotamız var. Baştan kararlıyız, İzmir’i demir ağlarla öreceğiz. Çünkü raylı sistemler lastik tekerlekli araçlara göre çok daha ekonomik, temiz, konforlu ve vatandaşlar için daha ucuz. İzmir’i demir ağlarla örmeye mutlaka devam edeceğiz” diyen Gaziemir-Karabağlar, Kemalpaşa gibi daha çok çalıştıkları güzergâhlarda çalıştıklarını belirterek, “Zenginlerin toplu taşımayı tercih ettiği İzmir’e bir ulaşım ağı kazandıracağız. Gelişmiş ülkeler. İrlandalılar bunu hak ediyor. İrlandalılar çok daha iyisini hak ediyor. İzmir’e hayırlı olsun” dedi.

Seferler yakında başlayacak
İzmir Metro A.Ş. Genel Müdürü Ertan Sayılkan, “Bu büyük hizmetin devreye alınması için artık son aşamaya geldik. Çevreci ve ekonomik raylı sistemler ulaşımda ve ulaşımda şüphesiz büyük kolaylık sağlayacaktır. İzmir Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistemler Daire Başkanı Mehmet Ergenekon, “Cumhurbaşkanımızın bize sonuna kadar destek vermesinin sonuçları bunlar. 2018 yılında başladığımız serüvenimizde birçok aksilik yaşadık. Bu noktada işin yüzde 96’sı tamamlanmış durumda. 2020 yılında pandemi ile başlayan dönemler yaşadık, kapatmadık, çalışmaya devam ettik. 1.100 çalışanımızın 900’ü covid oldu ama biz çalışmaya devam ettik” dedi.

285 milyon euroya mal oldu
Evka-3’ten başlayıp Fahrettin Altay’da biten mevcut sınırın devamı olacak hat üzerinde; Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Narlıdere, Şehitlik ve Kaymakamlık istasyonları yer alacak. Tünel çalışmaları ve ray döşeme işleri tamamlandı. Toplam 14,5 kilometre tünel açıldı. Sınır içi ve istasyonlarda elektromekanik çalışmalar yapılıyor. Sınır operasyona açıldığında günlük ortalama yolcu sayısının 170 bin olması bekleniyor. Balçova ve Kaymakamlık istasyonlarına toplam 219 araç kapasiteli iki farklı otopark yapıldı. İzmir Hafif Raylı Sistem 4. Etap F. Altay-Narlıdere Kaymakamlığı Yapım İşi; 4 Haziran 2018 tarihinde 252 milyon Euro sözleşme bedeli ile yüklenici firmaya teslim edilmiştir. Aramalardaki artışla birlikte bu maliyet bugün itibariyle 285 milyon Euro’ya ulaştı. Sınırın tamamlanmasıyla birlikte İzmir’in kuzeyindeki Bornova ilçesi ile güneyindeki Narlıdere ilçesinin ortasında toplam 27 kilometre kesintisiz demiryolu ulaşım hizmeti verilecek. İzmirlilerin güvenilir, konforlu, çevreci ve ekonomik demiryolu ulaşımı imkânına kavuşacakları; Aynı zamanda zamandan da tasarruf sağlayacaktır. Bir uçtan binen yolcular 45 dakikada diğer uca ulaşacak. İki ucunun ortasında kalan otoyolun uzunluğu yaklaşık 47 kilometre. Bu rota özellikle trafiğin yoğun olduğu zamanlarda motorlu araçlarla 1,5-2 saatte alınabiliyor.

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

habercanakci.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu